D meine æ
Er du noe du er glad for? Undrer deg over? Eller bare irritert? Del dine meninger med andre.
Del artikkelen på Facebook

Skriv ned meldinga di under "Skriv din mening" lenger ned på siden og send den til oss.
Tips en venn om denne saken !
 

Skriv din mening
Send meg svar
 
Det er ikke håp for Jøstenøya.
31.08.10 - 19:30
I dagens papiravis leser jeg et innlegg som handler om planene for Jøstenøya. Den kampen tror jeg er tapt. Hitra styres av politikere som er av samme type som de som ville ødelegge Hardanger. Fin natur betyr ingenting. Hadde vi hatt politikere med evne til å se framover ville flott natur blitt satset på. Det er der Hitra har framtida si. Men vi får ei Jøstenøy like forsøplet og ødelagt som Kalvøya. Det blir velkomstbildet til Hitra. Velbekomme!
Av: HM Svar på innlegget
Jøstenøya - frist for merknader 3. september
01.09.10 - 14:47
Planene for Jøstenøya er lagt ut til offentlig ettersyn, og fristen for å komme med merknader er 3. september. Ingenting er for sent - bombarder kommunen med protester! (Merk f. eks. at det i planene ikke stilles noen som helst krav hverken til utforming eller materialvalg på bygningene - mønehøyde på opptil 15 meter er akseptert! Dette blir virkelig stygt!)
Av: HOB Svar på innlegget
ENDELIG PÅ PLASS
25.08.10 - 17:49
ENDELIG BEGYNNER BRØYTESTIKKENE OG KOMME PÅ PLASS ETTER EN NESTEN FERDIG SOMMER. 713 PÅ INNHITRA ER KLAR FOR Å TA IMOT SNØ, ELLER MÅ DE KANSJE SETTES FLERE GANGER??
Av: Odd rune Svar på innlegget
Høyre mot game høyder!
21.08.10 - 22:19
Erna mest attraktiv Høyre er mest attraktivt for velgere som per i dag ikke stemmer på partiet. Høyre er snart opp i de gamle høyder og nå begynner velgerne å se sitt gamle parti konservativ igjen. Erna Solberg har gjort Høyre til det parti som folk kjenenr igjen fra tidlighere tider og som med det, strømmer til å gir partiet stor oppsluttning. Det er å håpe at valgresultanene viser det samme høsten 2013. Jeg er enig med Erna Solberg at det kommer til å bli tøfferes tider i norsk politikk fremover. Men – det er det partiet som står rakrygget og som står fast på sin politiskse plattform som har all mulighet til å vinne. Høyre har alltid stått fast på frihet til å velge, frihet til å skape seg en fremtid. Koservatismen er for frihet, og ikke tvang og en masse påbud. Høyre er parti som har vist og som skal vise at det tar ansvar for en politikk som folk ønsker. Partiet kommer ikke med lettvinte politiske løsninger som vil skape vanskeligheter både på kort og lang sikt. Høyre er opptatt av folket og dens ønsker, sitt politiske budskap og snakker hva det vil gjøre med landet. Er meget forsiktig med å hakke løs på andre, partiet er veldig saklig og dyptgående og kommer ikke med løfter som det vet partiet ikke kan holde. Finnes de partier som strør om seg med millioner og lover det og det. Et parti som aldri har hatt ansvar kan ikke uttale seg sånn. Landet trenger et nytt styre, et styre bort fra sosialsime og overkjøring av folkeviljen. Høyre har et potensiale i seg til å kan bli et stort parti, uten hjelp av særpartier som lover mer enn de kan holde. Slike partier ødelegger mer enn de gjør noe til gavn for Norge som nasjon.
Av: Einar Meland Svar på innlegget
Einar Meland.
25.08.10 - 10:30
Bare så det er klart; jeg respekterer andres meninger og retten til å uttale seg om en hver sak på denne siden. Der imot finner jeg grunn til å dvele ved noen av dine påstander og rosenrøde omtale av Høyres motiver og politikk. For det første så er det valgresultatene som avgjør om det er en ønsket politikk de ulike partiene står for. For det andre, Einar; du skriver at Høyre er "meget forsiktig med å hakke løs på andre". Har du ikke tv? Har du ikke hørt Erna Solbergs nedrakking og delvis frekke påstander om andre partiers inetensjoner? Videre skriver du at Høyre er opptatt av folket og dets ønsker, og at landet trenger et nytt styre, bort fra sosialisme og overkjøring av folkeviljen? Hvordan rimer det med John G. Bernanders utpill i pressen i dag at NHO vil "tvinge" kommunene til å slå seg sammen? I Høyres program for 2009 - 2013 heter det bla.;- "Alle mennesker skal respekteres og behandles som likeverdige, uavhengig av kjønn, alder, religion, etnisk tilhørighet, funksjonsdyktighet eller legning. Høyre vil arbeide for likestilling i hele samfunnet". Jeg lurer på, ut fra dine tidligere utsagn på denne siden hva invandrere angår hvordan dette er forenelig med det partiet du nå maler rosenrødt? Dette for å nevne noe, men vi kan ta mer siden, for jeg tar for gitt at du kommer med tilsvar på denne.
Av: Øyvind Johansen Svar på innlegget
Hei Øyvind!
25.08.10 - 19:37
Vi er - sånn jeg ser det - ikke så uenig som man først kan få inntrykk av. Ja jeg malte i allefall ikke svart i min omtale av Høyre, snarere rødt. Ja jeg skrev at Høyre er opptatt av at folkevijen skal høres. Mht John G. Bernanders utspill i pressen i dag at NHO vil "tvinge kommuner til å slå seg sammen". Jeg tar ikke det i forsvar langt der i fra. Jeg er av den mening at det er kommunene selv som må komme til enighet og så kan man holde folkeavstemning i de kommuner som da vil slå seg sammen: Jfr. Tustna og Aure. Jeg synes ikke at Staten alltid skal ha det enedlige ord i saker og ting som jeg tror fylket og kommunene har grei veldig godt på egen hånd. Ja, ja Øyvind ikke sikkert du fikk svar på det du spurte om, men la det være klart. Jeg er IKKE for tvang, og "du skal" politikk. Norge skulle ha hatt i likhet med Sveits flere folkeavstemninger så folket har fått bestemt mere enn det å putte stemme seddelen i valgurnen hvert fjerde år. Folket må få mere å si. Jeg skriver ikke noe mer nå, for jeg tror at du kjenner meg såpass godt Øyvind at mitt ståsted vet du selv om jeg pr. i dag er partipolitisk uavehengig. Jeg kan gi ros til alle jeg, og jeg synes det e rmange flotte tiltak som er i gangsatt både på Frøya og Hitra selv om det er sosialistene som har ordføreren i begge kommuner, så alt er ikke bare galt med Arbeiderpartiet, Øyvind.
Av: Einar Meland Svar på innlegget
Bommpenger
17.08.10 - 20:42
Kan noen fortelle meg ka som er praksis for utlendinger når de paserer bommene på vei til byen? vi normenn får regning i posten hvis vi ikke har brikke, greit nokk. Hva med utlendingene? jeg har snakket med flere men dette forstår de ikke og har ikke betalt avgift noen plass, får å de regning i postkassen, jeg bare spør???
Av: poa Svar på innlegget
Bompæng ,dæm ja .
21.08.10 - 20:44
Nei poa far ,dæm turistan vi har besøk av hær på kysten ,skal det sys puter til , og er mer til forargelse enn til gavn .Dem har fryseboksa stående bortgjemt ,både hær og dær , frykter for stikkontroller, som er på gang .Tjener på dem ja ,må være på søpla det da .Det som står i haue på dem ,er at ferin ska bli så billig som overhode mulig ,og gjerne få igjen ,noe av det de på forehand har betalt .
Av: Øyværing Svar på innlegget
beast og burden på hopsjøn på lørdag
12.08.10 - 15:54
E d nånn som glede sæ te hopsjøn te hælga? D gjær no værtfaill vi i bandet Beast of Burden. Kom aill kjent folk og ikke kjent folk, herre bli arti!!! Hilsen Frode Jektvik , Sten Egil Røvik, Johan Olsen, Brynjar Hassel og Audun Liland
Av: Frode Svar på innlegget
Gratulerer Hitra !
11.08.10 - 23:41
Det var en fin opplevelse å komme til Hitra denne gang. Øya har begynt å ta ny form og har fått på plass endel ingredienser som har vært etterlyst. Jeg kaller nå Hitra et "storsamfunn" i miniatyr, Hitra har innbyggere med kapital for satsning, det er det som skiller øya fra andre små samfunn i Sør-Trønderlag og Møre. I tillegg har øya, slik jeg har oppfattet begynt utrenskninga av gamle "SPØKELSER" som har preget samfunnet tidligere. Demokratiet begynner kanskje å virke? Og "spøkelsene" har kanskje forstått sin besøkelsestid ? Mediehuset ferdig, parken tar form, Hitra begynner å ta form som en liten by med "bykjerne" /sentrum som møteplass og handelsplass. GENIALT med Fillanbanen. Et supert stykke arbeid. I sitt enkelhet super plassering og super oppbygning av baneplassering, tribune etc. Gratulerer. Og prikken over I èn ble når jeg besøkte det nye utestedet "Skuta" på Hestvika. Profesjonell utnyttelse. Og jeg må også si at "Nausthusa" på toppen i Fillan også kommer til å kle sentrum. Gratulerer til folket på Hitra ! Sats videre på folket og rydd vei for unge lovende investorer :-)
Av: Petter S. Svar på innlegget
Hopsjødager..som forsvant!
01.08.10 - 13:13
Dette året er det siste vi besøkte Hopsjøen. Makan til elendig opplegg. Hadde fjoråret friskt i minne, med smaksprøver av lokal mat og handverk. Nå var det nesten tomme buer og DET er det litt drøyt å betale 80 kr for å se. Dessuten er serveringen under enhver kritikk på traktørstedet, vaffelrøre som var daggammel. Håper noen tar dette til etterretning..
Av: Stolt av Hitra Svar på innlegget
Hvorfor betale inngang?
10.08.10 - 19:16
Hvorfor må man betale inngang på Hopsjødagan for å komme til bodene??? Synes det er høl i haue.. Hvis det var gratis ville flere komme dit. Ikke alle som har flust med penger. Vet om flere som ikke har råd til både å betale inngang og kjøpe seg noe. Vi var et følge på 12 stk som skulle dit. Men vi snudde da vi så vi måtte betale for å komme ned til bodene. Hverken på Frøyadagan ellersommer fillan må man betale inngang. Tenk over det. Kanskje noen som er med i hopsjødagan vil svare????
Av: Ikke mere hopsjødaga Svar på innlegget
gratistorget..
31.07.10 - 21:39
Er det borte?? burde vært oppe igjen.. skulle gjerne hat noen kaninunger. vist noen har gratis?? sms 47343992
Av: Lars Svar på innlegget
Borte nei
04.08.10 - 11:38
Du finner Gratistorget under Magasinet, to rubrikker til høyre for Debatt. Prøv der :-)
Av: Bjørg Svar på innlegget
SPRÅK
31.07.10 - 19:36
Trist at de unge av idag skriver bedre engelsk enn norsk !!
Av: kama Svar på innlegget
Frøya kommunes hjemmetjeneste
29.07.10 - 19:55
har nå opplevd hvor elendig denne tjenesten fungerer. Hvilken kvalitetssikring blir foretatt i denne kommunen og hvem tar ansvar? Hadde dette vært i en by så ville mange mistet jobben i denne sektoren. Skremmende. Stakkars frøyværinger.Å bli gammel på denne øya er rett og slett farlig.Den nye legevaktordningen kan koste dere livet.....Jeg hadde ikke villet bodd fast på denne øya. Dette i Norge 2010
Av: anna Svar på innlegget
Klag da
06.08.10 - 00:16
Skjønner ikke hva som er problemet ditt. Hører ikke annet enn at de eldre her ute er godt fornøyd med tjenesten. Et godt råd er vel å skrive en klage på det du har opplevd.
Av: Undrende Svar på innlegget
Anna
02.08.10 - 12:53
Det kunne vært interesant å vite hva det er som er så veldig galt med denne tjenesten? Sånn du skriver sier det jo ingen ting om problemet. Hvor er elendigheten i denne sektoren. Vi kjenner oss ikke igjen. Så vær så snill; beskriv hva du mener om du har noe å klage på!
Av: Fornøyd Svar på innlegget
Rettskriving.
21.07.10 - 09:45
Det er med forferdelse og gru jeg registrerer at rettskrivingen har forfalt her i landet. Det skrives mye dialekt, og det er greit. Men innlegg (for eksempel i debatter her i avisen), plakater, brev og kort er ofte spekket med skrivefeil. Jeg undres på hva som har gått galt! Er det skolen som har drevet for dårlig opplæring? Er folk blitt sløve? Eller er folk rett og slett uoppøyste og vet ikke bedre?
Av: gg Svar på innlegget
Hitra/Frøya ---- "Utihavetfestivalen"
20.07.10 - 22:10
Hvor har H/F lagt bilder/video fra Utihavetfestivalen 2010. Forventer at en så seriøs lokalavis var til stede på Mausund. ?
Av: Eiterpåli Svar på innlegget
Utihavet
20.07.10 - 23:22
Hei. Vår reportasje med inntrykk, kommentarer, oppsummering og masse bilder fra årets Utihavet sto på trykk hos oss på en dobbeltside den 13. juli. I tillegg finner du en stemningsrapport fra lørdagsarr. her på nettavisa om du søker på Utihavet. Med vennlig hilsen redaktøren
Av: Bjørn Rønningen Svar på innlegget
Et opprop til alle tidligere partimedlemmer og ekskluderte partimedlemmer!
15.07.10 - 16:49
For en tid siden hadde lederen for Kystpartiet i Sør-Trøndelag , Stein Petter Haugen en notis i Hitra-Frøya der han yttret ønske om det var noen som kunne tenke seg å danne lokallag her i vår region. Det var ingen respons noe jeg synes var svært skuffende. Nå er det flere av oss som har vært medlemmer av et politisk parti, og nå har enten meldt oss ut eller ekskludert. Hvorfor skal vi da ikke kunne komme sammen og se om ikke nettopp Kystpartiet er noe for oss. Kystpartiets program er så langt jeg kan se, helt i tråd med det av oss mange mener og sier oss enig i. Mye i programmet er i alle høyeste grad tidsaktuell og det er et program som tar hele Norge på alvor. Vi er en del på Frøya, Hitra, Snillfjord som er i dag partiløse og som savner et parti hvor vi føler oss hjemme i, og som sikkert tar i mot oss med åpne armer. Alle så har vi noe å bidra med, alle så har vi erfaring, over lang eller kortere tid i politikken. Så jeg henstiller til alle dere: Skal vi ikke nå brette opp ermene og danne et lokallag for Kystpartiet? Se bort fra våre tidligere partier og begynn en ny "stå på". Jeg ber samtidig om å gå inn på Kystpartiet. no og les hva som står der, partiprogrammet og alt det du vil vite om partiet. Blir vi mange nok, så er mulighetene til å drive valgkamp for Kystpartiet så absolutt til stede under kommunevalgkampen neste høst. Så la meg høre fra deg/dere da, så kan vi komme sammen etter sommerferien å snakke sammen hva vi skal gjøre. Vi har intet å tape, men mye å vinne.
Av: Einar Meland Svar på innlegget
Glede i Ørneredet.
09.07.10 - 15:05
Deilig å lese at livsvilkårene i Ørneredet er på vei oppover igjen. Etter flere år med kamp, ikke minst kamp om ikke miste makt, så kan en vel godt si at pilen nå bare kunne peke en vei, oppover. Godt at det nå retter seg nå med nytt styre, men i gledesrusen må vi heller ikke glemme alle de som også har jobbet mot dette målet i bakgrunnen, og det er mange. Ved å trekke i samme retning har vi klart å nå så langt, sammen klarer vi også å komme helt i mål. Jeg håper fremtiden bringer fredsommelige tider for alle i redet.
Av: ab Svar på innlegget
Båndtvang.
05.07.10 - 18:22
Er så lei meg pga. hundeeiere som slipper løs hundene oppi hauan der både storspove og rype har ungekull akkurat nå. Kjære dere det er båndtvang så respekter det, vær så snill. Hva skal man ellers gjøre med sånt?Er glad i hunder men ikke dumme hundeeiere.....
Av: Gla i fuggel. Svar på innlegget
Enig med deg!
09.07.10 - 13:25
Har hunder selv, og slipper dem IKKE løs i marka i båndtvangstida. Dessverre er det noen som kun bryr seg om sine egne hunder, og ikke dyre-/fugleliv rundt omkring. Og sånne folk ødelegger for oss andre hundeeiere.
Av: Matmor til Kaisa og Ronja Svar på innlegget
te øverigheta
02.07.10 - 22:18
Så bra innlegg d va skreve ang Frøya sykehjem i avisa i dag,så sant så sant.Kanskje feil bruk av pænga fra ledelse??
Av: Undrende kommunearbeider Svar på innlegget
D e makta som rår ja !
03.07.10 - 15:21
Synes det er bra at noen kan ta parti for pleierne og pleietrengende ved Frøya Sykehjem. Flott at noen tar tak i dette og så håper jeg at politikere/ ledelse kan finne penger til og føre over til vikarbudsjett så god pleie og omsorg kan bli i varetatt. Pleierne som er på jobb og får ekstra belastning kan vel ikke klare dette i et halvt år til. Håper det blir blest om dette . Husk at det er landets beste sykehjem.
Av: En som bryr seg om folkene på Svar på innlegget
Norges beste sykehjem????
14.08.10 - 00:22
Det kan diskuteres ja.Ser at helsetilsynet har hatt mange anmerkninger ang.dette sykehjemmet du her roser.Når det ikke er nok ansatte til å utføre oppgaver er det de eldre det rammer. jeg har faktisk vært på besøk på dette hjemmet,sett eldre som ikke har greid å spise.Har de fått hjelp? Nei Hørt eldre som har bedt om hjelp til toalettbesøk men ikke fått det,sett eldre som ikke har fått kommet opp,fra senga,.Sett personale som har stått ute og røkt istedet for å være inne på avdelinga.......En ting er sikkert...frøyværinger har aldri krevd noe....de sier bare jada,jada og derfor blir det som det blir også.Still mere krav,det er lover for alt.Dessuten så er det slik nå at eldre skal få bo hjemme så lenge de vil og ikke plasseres på sykehjem.Det er en lov for det også. Jeg kunne aldri tenkt meg å bli gammel på denne øya.....
Av: anna Svar på innlegget
Ha ha , ørnonga ja
26.06.10 - 12:08
Så kan vi ikke sette opp vindmølla ,så kan vi ikke strekke strømkabel ,for det er fare for at en morgensøvnig ørn kan flyge seg på .Men nå er det plutselig blitt så mange ,at vi kan eksportere .Ja det var bare det .
Av: Øyværing Svar på innlegget
God sommeravis
19.06.10 - 19:54
Gratulerer Hitra Frøya med en meget god sommeravis.
Av: Nord-bjugning Svar på innlegget
Knarren's nydelige mat
19.06.10 - 12:07
Knarren fortjener virkelig ros for sin særdeles gode middag, og vi har spist mye fra deres meny. Maten har en nydelig smak og er lekkert anrettet :-) kan ikke bli bedre, rett og slett !!! Så stå på videre Marte og Frank og deres gode hjelpere, så kommer folkene sigende etter hvert som sola kommer :-) Ida og Roald
Av: Ida Holen Svar på innlegget
Fotball
18.06.10 - 23:42
I utgangspunktet er jeg en fotballelsker, la det være klinkende klart! Nå har jeg brukt timer... på denne elskede idretten. Hva har jeg fått ut av det?... Det er jo ingenting!! Ingenting! Det må jo være den dårligste lagidretten? Tenk at det blir poeng av å ikke oppnå noe som helst. 0 gir poeng? Dette er null og ingenting annet. Fotball er egentlig null! Synd - for det å behandle en ball, sparke og springe, dempe og passe er egentlig så fasinerende at det egentlig skulle være nok.. men akk - så kjedelig det kan være.. Utangspunktet er som i alle andre idretter - å oppnå noe - i fotball dvs= skåre mål! Gjør man ikke det så .. ja, så har laget ikke oppnådd noe og må ikke belønnes; altså NULL. Vanvittig at du vinner poeng ved å ikke klare å nå målet? (Dersom målet da ikke er å tape?) I VM er målet for alle lag å ikke tape?? Skal dette gi poeng? Nei! Dermed vil vi få en konkurranse om å vinne og ikke om å unngå å tape! Slik er verden også! Vi fikk mange som måtte tape med stil!
Av: K. Olsen Svar på innlegget
Hurra Hoppsjøen
15.06.10 - 22:52
Endelig blir det orntlig båtfestival på hoppsjøen Skikkelige Trebåter med vedovner og tjære og black vanich, dette har jeg ventet på, hele helga skulle være forbeholt TREBÅTER, er mektig lei disse flytende campingvognene som man ikke kan ligge longside med eller gå over uten å ta av seg på føttene og fender uten trekk er ikke velkommen. Håper alle som har så mye som ei Fjøl som ligner på en trebåt kommer til Hoppsjøen, Ta med gittar å Trekkspell, så blir det et rammsalt liv.
Av: Gangspellet Svar på innlegget
Godsak
11.06.10 - 11:59
Skikkelig herlig lesestoff på førstesida i dag. Flott artikkel om våre nye landsmenn
Av: N.issen Svar på innlegget
Pussige greier .
06.06.10 - 10:16
Norge skal da være blant de mest høytekn logiske land ,og mest høytudannende folk .Nu opplyses det ,at vi er det mest uføretrygdede folk .Nu forskere ,har dette en sammenheng .Nu forskere ,er det noen som tørr og svare .
Av: L Marken Svar på innlegget
...
10.06.10 - 13:11
Innlegget ditt gir meg mine tvil...
Av: Grillstad Svar på innlegget
Du har skjønt det!
12.06.10 - 19:22
Så fikk jeg noe å smile av i dag også. Egentlig tenkte jeg å skrive en kommentar omtrent som din. Nå slapp jeg det ... :-)
Av: Humoristen Svar på innlegget
Ja så ,humoristen
13.06.10 - 17:35
.Syns du burde komme med et forslag ,om ikke annet ,for å få folk frisk igjen .Enn om vi kutter ut all automatikken ,så folk får anledningen til å bøye ryggen igjen .Har du et annet forslag ,tas det mot med takk ,vell og merke fra min side .
Av: L.Marken Svar på innlegget
Aner ikke jeg
13.06.10 - 23:45
hva vi skal gjøre for å få folk friske igjen. Men det sies at en god latter forlenger livet, og da må vel et smil være med på å gjøre helsa bedre. Tror jeg... Eller hva tror du?
Av: Humoristen Svar på innlegget
Jeg tror
14.06.10 - 22:01
At no begynner du og fleipe ,enten med meg eller andre .Er det så enkelt egentlig ,at helsa blir bedre av å smile .Da må da staten koste på de med dårlig helse ,et smilekurs da ,for å få dem ut i arbeidslivet igjen .Men da kan det dukke opp et problem da å ,er det arbeid og få .Det hardu ikke regna med du Humoristen ,da blir dem arbeidsledig ,i stede for ufør ,da er vi jo like langt da ,som det heter.Ble noen klokere av dette da ,neppe ,jeg gir meg .Takk for praten Humoristen.
Av: L Marken Svar på innlegget
Tvil ja
10.06.10 - 21:50
Ja det er det jeg gjør jeg å .Det forskes da på så my ,så hvorfor ikke på dette .Mine tanker går i den retning ,at mange uføretrygdede ,er blitt ufør av for lett arbeid.Tar du det som en fleip ,eller .
Av: L Marken Svar på innlegget
veistandard på`` kvestamyran``
05.06.10 - 16:25
Til rette veimyndighet: Når veien forsvinn ned i myra,e itj det vanlig å fyll opp vein igjen da?? Må værra tålmodig de som bor ut imot titran syns æ.Rart at busselskapet,transportøra og beboera godtar at det e sånn.Prøv å hold 80.hehe. Betale vel veiavgift de å?!
Av: betaler av veiavgift Svar på innlegget
Tråløs fillan
05.06.10 - 10:59
Synst kommunen burde gå inn å sette opp tråløse punkt i fillan til almen bruk. Har en "dlink" som er gratis og hjorten pizzaria som gir gratis internett. synst heller kommunen brude sett opp sendere flere plasser slik alle kunne fått nett overalt. pr idag har noen sakt at bibloteket har gratis nett men har aldri fått logga meg på der. så det burde komme opp en del punkt slik man får god dekkning i fillan. Kommunen har jo allerede nett via tråløs, det kan ikke være så mye mer bry å sette opp en link på torget og hjorten senteret. det burde jo komme kommunen til gode med gratis nett. Med tanke på at folk fra tyskland kommer og ikke får til å koble seg på nett pga det er fordyrt med tysk telefon. TILBY gratis nett!! det koster ikke kommunen så mye ekstra. det er noe som står år etter år og. gi meg utstyr skal eg linke det opp og sette det i drift... om det så var så kan egskaffe utstyr selv å sette opp. er ikke mye som skal til.
Av: Lars Svar på innlegget
Nei vet du hva
10.06.10 - 22:09
Nu får dem fisken gratis for et helt år og vell så det ,og nu skal dem ha gratis nett på toppen ,de grådige tyskerne ,hvor går grensa for skam .Slik dem driver på ,på sjøn ,så tar dem vel med seg ,ikke bare fisken ,men også botten heim til slutt .
Av: Ufisken Svar på innlegget
...
05.06.10 - 12:22
Tror ikke tyskerne lar være å dra til Hitra fordi det er så dyrt å koble seg på nett. Og slikt gratisnett krever masse ekstra bredde, noe kommunen ikke har tilgang på. Så det er nok ikke så lett som du skal ha det til!
Av: Grillstad Svar på innlegget
det
05.06.10 - 20:07
var mest for å ta et eksempel da. kommunen har nok av båndbredde utenom arbeidstid til å kunne la brukere få surfe fritt. man trenger ikke så mye båndbredde heller. HK kjøre nå tråløst på helsetunet. på bibloteket. og resten av skolene som er tilkobla Nextgentel sin internett mast på fillheia. er ikke så vanskeligt å få opp en liten link til bare for å dekke 2 små sendere i fillan da. må stå utføre pizzariaen bare for å kunne snakke gratis via wlan på telefonen. synst nå dei burde åpne meir an netta sine dei som har nett i gata der.
Av: lars Svar på innlegget
Arrangement ifb. med hurtigrute besøket.
03.06.10 - 21:58
Jeg må bare få si at jeg er imponert over alt Frøyas ildsjel greide å få til på så kort tid, da hurtigruta gjestet Frøya. Dette blir på mange måter Frøyas varemerke, og jeg er overbevist om at det satte spor hos alle de som var ombord og fikk gjestet Frøya på en slik måte. Handelsstanden, busser til Salmar med omvisningen og servering der. Dyktige Heidi på Trøndersk kystkompetanse på flytende tysk, og Ragnhild & co som greier å servere over 200 tyskere mer eller mindre på sparket.Jeg er stolt over hva det går an åfå til på så kort tid. Jeg synes samtidig at dette bare føyer seg inn i rekken over alt det som gir Frøya kjempegod markedsføring,inkl. alle de flotte arrangementene vi greier å skape gjennom våren og sommeren her på øya. Jeg er utrolig stolt og sikker på at alt dette bidrar positivt i konkurransen om turister og arbeidskraft. Flott at Frøya har en slik ressurs som Jan Otto, og at vi har råd til å lønne han:))
Av: Torill P Svar på innlegget
Nrk , sv og palestinakomiteen.
03.06.10 - 08:50
Palestinakomiteen og Nrk. Ja nå har vi atter en gang sett at ekstremisme og nrk går hånd i hånd. Vi driver krig mot den samme ondskapen i Afganistan, men når Israel skal beskytte sin befolkning da er det plutselig så galt. Enhver fornuftig person skjønner at Israel må kontrollere så våpen, konvensjonelle som biologiske og kjemiske, ikke kommer inn i Gaza til bruk mot Israel.da disse ekstreme muslimske er istand til å gjøre alt hva som helst for å utslette Israel. Når nå Nrk gjør hva som helst for å demonisere Israel så mye som de klarer blir andre påvirket som ser hva kanalen presentere uten å fortelle sannheten om denne konflikten. Hvor ofte hører vi ordet " Vestbredden # når det er Judea og Samaria det er snakk om. Hvorfor sier ikke Nrk det riktige? Araberene vil ha jødene bort fra dette området og hele Israel. En berømt person fra Tyskland sa det samme før den andre verdenskrig. Jødene må bort. Den endelige løsningen som han proklamerte. I dag tales det det samme. Antisemitismen florerer med Sv som politisk talerør for denne holdningen.
Av: opsevatør Svar på innlegget
Tja..
25.06.10 - 20:07
Mulig du bør ta en liten moralsk sjekk av deg selv og se hvor du står når det kommer til spørsmål om menneskeverd? Du snakker med to tunger, du henviser til Hitler, men tråkker i grøten med konklusjonene dine, da det er Israelske-myndigheter som pælmer palestinere ut av hjemmene sine, for så å sperrer de bak muren på vestbredden, og ikke omvendt.. La meg også få minne deg om hvem som faktisk er okkupanten der nede.. Jeg vet ikke om du virkelig er så kunskapsløs eller om du er så ondsinnet at du med viten sprer denne Israelpropagandaen. Det lille som eksisterer av antisemitisme kan du nok takke Israelske myndigheter for. Takk og lov for NRK som er kanskje den nyhetskanalen i verden som har gitt det mest balanserte bildet av konflikten. Jeg vet ikke hvilke medier du forholder deg til, men la meg tippe Visjon-Norge..? Det er i såfall ikke rart du representerer et slikt livsfattig tunnelsyn. Lykke til med å få utvidet horisonten..
Av: Kim Edwin Jektvik Svar på innlegget
Konsesjonsplikt.
02.06.10 - 12:11
Jeg mener kommunen burde ta grep når flotte landbrukseiendommer blir solgt til feriefolk. Slike eiendommer bør forbeholdes folk som har tenkt å bosette seg og bli til gode for bygd og kommune, ikke de som bare er ute etter å selge hyttetomter, tjene penger på utleie av innmark og jakt osv. Jeg blir irritert når jeg ser at nok en gang så er småbarnsfamilier som ønsker å gi barna sine flotte omgivelser å vokse opp i blir forbigått av bedre økonomisk stilte folk. Nå må kommunen tenke hva som er mest lønnsomt for sammfunnet vårt. Vi vil ha folk i husa og naboer året rundt!
Av: trist nabo Svar på innlegget
Innlegg 1 til 50 av 517: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 - Neste 50