- Jeg har lenge hatt lyst til å lage en sang som folk kjenner seg igjen i, og så begynte jeg å synge noe tull som hadde med Facebook å gjøre. Slik utviklet det seg videre. Til slutt filmet jeg det og synes at det ble ganske morsomt. Så bestemte jeg meg til slutt for å legge det ut på Facebook.

Slik forklarer Eirik Athammer fra Fillan om sin egen video "Likes", som handler om sosiale media og det å få respons fra publikum gjennom "likes".

Mange har sett videoen

- Jeg satte meg egentlig bare ned dagen etter Hellbillies-konserten for å spille litt gitar, så kom jeg på en ganske fengende melodi, sier Eirik Athammer fra Fillan. Han forteller at han skrev sangen "Likes" på en times tid.

Gjennom Facebook spredte videoen seg fort, og nå har videoen over 6.500 visninger og har fått “masse likes”, som han synger om.

Sosiale media i stadig forandring

- Facebook er ikke til å kjenne igjen. Det er bare masse videoer og tull. Noe er forsåvidt morsomt, men det er ikke sånn at man skriver statusoppdateringer slik man gjorde før lengre. Folk legger kanskje ut et bilde i ny og ne, forteller Athammer.

- Jeg synes forsåvidt at Snapchat og Instagram er veldig fint, for man kan enkelt holde seg oppdatert på hva venner driver på med. Spesielt venner man nødvendigvis ikke har så mye kontakt med lengre - man får stadige oppdateringer gjennom hva de legger ut. Det er så lettvint å følge med på hva alle andre gjør, forteller Athammer videre.

- Jeg fikk mye mer respons enn det jeg hadde trodd. Jeg trodde den kom til å noen få “likes” og det var det. Målet var å lage noe som var morsomt og som folk kunne kjenne seg igjen i. Sosiale media blir mye brukt til humor i dag, spesielt gjennom Instagram og Snapchat, sier Athammer.

-Er dette starten på en ny karriere?- Hehe, nei det er det ikke. Det var bare for moro skyld!