Dagligvarebutikken Extra Hitra økte omsetninga med åtte prosent til 60 millioner kroner i 2017. Butikksjefen takker kundene etter rekordåret.

- Vi er svært fornøyde med fjoråret og retter en stor takk til alle våre kjære kunder. Kombinasjonen av bredt utvalg av varer til lave priser har åpenbart slått an. Vi som jobber i butikken skal fortsette å stå på knallhardt for å levere gode handleopplevelser til våre kunder hver eneste dag, sier butikksjef Bård Bagøien.

De gode resultatene hos Extra Hitra bidro til at lavpriskjeden Extra, som er en del av Coop, ble vekstvinner i norsk dagligvarebransje i 2017. Dette er tredje året på rad lavpriskjeden vokser mest. I tillegg har Extra rekordnivåer i kundetilfredshet.

- På ti år har vi vokst til å bli Norges tredje største dagligvarekjede, og veksten fortsetter. Dette takket være våre fornøyde kunder og dyktige medarbeidere, sier Christian Hoel, kjededirektør i Extra i en pressemelding. Extra-kjeden har i dag har nærmere 400 butikker, og varsler omlag 100 nye butikker det kommende året.