Norsk Kundebarometer viser at Aktiv Eiendomsmegling har de mest fornøyde kundene blant eiendomsmeglerne.

Det gjør Irene Thorsø i Aktiv Hitra stolt og glad.

- Vi er stolte over å være en del av meglerkjeden som har de mest fornøyde kundene 5. året på rad. Vi ble etablert i øyregionen i fjor, og har kommet godt i gang med eiendomsmegling. Å ha fokus på kundene er viktig for oss. Å få dette bekreftet underveis gjør at det er enda mer motiverende å arbeide mot et felles mål, sier Thorsø.

Norsk Kundebarometer gir Aktiv Eiendomsmegling en score på 77,3 poeng, og en klar 1. plass blant alle eiendomsmeglerne. Totalt, uansett bransje, er Aktiv Eiendomsmegling på en 33. plass.

Pål Silseth, høyskolelektor ved Handelshøyskolen BI og daglig leder i Barcode Intelligence, som har det kommersielle ansvaret for Norsk Kundebarometer, kommenterer:

- Eiendomsmeglere er en av de bransjene som virkelig er steget de siste 10 årene, ledet an av Aktiv. Fra å ha hatt ett litt frynsete rykte, har bransjen selv ryddet opp og fremstår nå som troverdige og kundene er i mye større grad fornøyde nå, enn de var tidligere. I og med at kjøp og salg av bolig er en av de viktigste investeringene man gjør i livet, er nettopp tillit til de som skal forvalte dette viktig. Aktiv kommer best ut av eiendomsmeglerne, for femte år på rad, og det er en stor prestasjon i seg selv, sier Silseth i en pressemelding.

- Vi er ikke i mål med visjonen vår, men årets resultat er en viktig annerkjennelse for oss. Vi har holdt et stabilt høyt nivå over flere år, samtidig som vi de siste to årene har etablert 23 nye kontorer. Det å sette kunden i fokus er en del av kulturen i Aktiv, og når vi nå blir kåret til beste eiendomsmegler for femte år på rad er det en bekreftelse på at vi har lykkes med å videreføre den gode kundekulturen, sier Finn Magnus Rogne-Hansen, adm. direktør i Aktiv Eiendomsmegling.