Torsdag feiret Brage Profil 20-års drift som leverandør av profilering til øyregionens bedrifter. Markeringen skjedde sammen med kundene på Dolmsundet Hotell. Der ble det også en mini-konsert med Charlotte Audestad, som innehaver Brage Myhren hadde vunnet i auksjon i forbindelse med hitrarussens innsamling for Krafttak mot Kreft.

- Hvordan vil du beskrive de 20 årene siden oppstarten?

- Det har vært opp og nedturer selvfølgelig. Det var en sjanse å ta å starte opp med t-skjorte produksjon, og kjøpe inn maskiner og leie lokaler. Det har vært lagt ned, og produksjonen har vært endret. Det har vært avhengig av hvordan det går med laksenæringen, og jeg har til tider hatt deltidsjobber, samtidig som jeg har opprettholdt selskapet.

Charlotte Audestad sang mini-konsert.

Brage Myhren startet selskapet Brage tekstil i 1998, som skiftet navn til Brage Profil i 2003. I 2012 ble Brage Profil en del av kjeden New Wave Profile, som har 23 forhandlere rundt om i landet.

- Hva er Brage Profil nå i forhold til da du startet opp?

- Forskjellen er at nå kjøper vi inn nesten alt vi selger, bortsett fra en del folie til bilreklame. Profilproduktene kjøper jeg fra New Wave. Etter at jeg ble med i New Wave Profile har Brage Profil hatt en fin utvikling. For meg har det passet veldig bra. De er også 20 år i år, derfor feirer vi dem i tillegg i dag.

- Hvor går veien videre?

- Det er å prøve å leve videre av dette, i en stadig tøffere konkurranse, fra både lokale og bedrifter utenfor regionen. Det er flere og flere som kommer utover hit og vil ha kunder.

- Hvem er de viktigste kundene dine?

- Alle kunder er viktige. Det er mange kunder, så jeg husker ikke alle i farten. Men de største kundene er Lerøy og Marine Harvest.