Slik begrunner juryen DalPro som «Årets skaperkraft»

Ole-Morten Sørvig, daglig leder ved DalPro tok i mot prisen. Foto: Det Norske Måltid. 

Nyheter


DalPro vant fredag den nye prisen for «Årets skaperkraft» i den prestisjefylte mat- og drikkekonkurransen Det Norske Måltid. Det gir vekstbedriften for Hitra og Frøya en mulighet til å bli enda bedre.



«Menneskene bak produktene er den viktigste kraften organisasjonen har. Dette er første gang Årets skaperkraft deles ut og det gjøres i samarbeid med Evan-Jones, et internasjonalt rådgivningsselskap som spesialiserer seg på strategi, organisasjon, ledelse og salg. Produktutvikling er beinhardt arbeid og det er viktig å ta seg tid til å reflektere og få inspirasjon.»

Slik begrunnet juryen utvelgelsen av DalPro som vinner:

«Å velge kun en vinner var utrolig vanskelig blant alle de spennende søknadene vi mottok. Etter nøye vurderinger satt juryen igjen med en lokalmatprodusent som ønsker bistand vedrørende utvikling av organisasjonen. De ønsker å ha noen å sparre med på strategiarbeidet sitt og de trenger påfyll i verktøykassen for å lede bedriften og hente inspirasjon til veien videre.
De produserer og leverer matprodukter av ypperste klasse og er leverandør til flere Michelin-restauranter i landet. Dette er en fremoverlent bedrift som ser på utfordringer og endringer som en mulighet for utvikling og vekst. Bedriften skriver i sin søknad at de i likhet med Evan-Jones jobber med å utvikle mennesker.
Dette er en bedrift som tar ekstra samfunnsansvar og har blant annet flere ansatte som har varig tilrettelagt arbeid i sin stab, de har daglig tilhold i Trøndelag.
Prisen har en verdi på 100 000 kroner og kan benyttes i tjenester fra Evan-Jones, blant annet til utvikling av team, lederskap eller inspirasjon.»

-