Sent onsdag kveld ble en notvasketunnel fraktet fra havna i Hestvika til Hestnes offshore og aquaservice.  Men det var ikke bare, bare å kjøre av gårde med en last som strakk seg langt ut i motsatt kjørebane.

- Det var en notvasketunnel til de største nøtene i oppdrettsnæringen, med en bredde på fire meter, ti meter lang og en vekt på 16 tonn. Da er det best å kjøre sent om kvelden og natta når det er minst trafikk, sier Knut Eidsvaag, fra Eidsvaag kran og transport. Han kjørte lederbil foran semitraileren fra Frøya-Hitra transportservice som fraktet tunnelen.

- Jeg kjørte foran og stoppet trafikken. Det er ikke noe særlig å møte en laksetrailer i 90 kilometer i timen med fire meter bred last. Turen gikk fint, bortsett fra en hjort som holdt på å få seg en kjatring, forteller Eidsvaag, som brukte rundt to og en halv time på turen fra Hestvika til Hestnes.