Trønderenergi er kåret til beste kundesenter 2015 innen bransjen energi i en kundesenterundersøkelse. Bransjeprisen baserer seg på Norges største og mest omfattende kvalitative undersøkelse av kundeservice og servicenivå. 25 forskjellige ”mystery calling” observatører utgir seg for å være kunder, og ringer kundesentrene flere ganger.  Alle testes på det samme, blant annet ventetid, kompetanse, og tonen under dialogen med kunden.

- Etter flere tusen samtaler er nå resultatene klare, og TrønderEnergi ble altså «Best i test». Etter en utfordrende periode i fjor, er det nå veldig gledelig å konstatere at vi er der vi skal være, sier Johnny Tangen, daglig leder for Trønderenergi Service. - Det er ingen tvil om at mine medarbeidere gjør en fantastisk innsats hver eneste dag. Jeg er stolt over å kunne lede en slik gjeng, sier han i en pressemelding.

I juryens begrunnelse heter det følgende:

«Trønderenergi har utmerket seg ved å ta imot kundene på en svært god måte. Kundens behov har blitt avdekket på en svært god måte og de har fått veldig gode løsninger. Kundene er svært fornøyd med samtalen».

Kåringen arrangeres årlig av Confex og Call Center Dagene. 108 virksomheter i 16 bransjer konkurrerte i år om kundeserviceprisen «Best i test». Kundeserviceprisen ble i år delt ut for 10. år på rad.

Trønderenergi eies av 24 kommuner i Sør-Trøndelag (inkludert Hitra og Frøya) og Nordmøre Energiverk AS. Konsernet har i dag 420 ansatte. Hovedkontoret ligger i Trondheim.