Hvordan startet din bedrift?

- Jeg kom til Norge i 1997. I starten hadde jeg mange små stillinger og strøjobber. Ønsket om å skape meg en trygg arbeidsplass vokste frem. Derfor fullførte jeg utdanningen som aromatisk fysiopat i 2008. I 2009 åpnet jeg Lotus klinikk. Jeg ønsket å skape en oase for folk i øyregionen. I dag har vi tilbud på begge øyene, og tre ansatte.

Hvilke prosjekter jobber dere med akkurat nå?

- Jeg åpnet en avdeling på Frøya i Stjernesenteret i 2012 og i januar 2014 flyttet vi avdelingen ned til Hotell Frøya. Planene videre er å utvikle spa-avdelingen på hotellet. Å utvide og utvikle tilbudet fremover er også viktig.

Hvor mange timer vil du anta du jobber i en gjennomsnittlig uke?

- Jeg kaller ikke dette en jobb. Dette er en livsstil! Lotus klinikk er hjertebarnet mitt. Jeg bruker mange timer her på klinikken, og når jeg ikke er her så tenker jeg ofte på Lotus. Men dette er ingen belastning, det er en del av meg, ja det er livsverket mitt

Hvordan vil du beskrive arbeidsdagen din?

Jeg er takknemlig for alle utfordringer jeg får. Jeg vokser på det. Mesteparten av tiden bruker jeg på behandling. Jeg ønsker ikke å ha fokus på salg, men fokus på kunden. Jeg ønsker at kunden opplever Lotus som  en oase for kropp og sjel. Hos oss kundene komme seg vekk fra jag og mas.

Hvordan kobler du best fra jobben?

- Min store lidenskap er sykling. Jeg sykler til og fra jobb hver dag. Jeg prioriterer å få tid til svømming tre dager i uka. Ellers er jeg veldig glad i båtlivet. Da tar vi tur med båten vår som tilfeldigvis også heter ”Lotus”. Vi tar med oss sykkelen på båten også. Jeg hadde meldt meg på Birken i fjor. Arrangementet skulle gå av stabelen på 40-årsdagen min. Jeg hadde trent mye og målrettet. Men da jeg kom nedover ble det avlyst på grunn av for mye vind over fjellet. Det var skikkelig nedtur! Avkobling for meg må være fysisk aktivitet.

Hvordan tror du dine ansatte ville beskrive deg som leder?

- Jeg synes det er viktig å sette seg mål. Alt er i bevegelse, alt er i flyt. Derfor er det viktig å være målrettet. Ha en retning. Jeg vil også si at jeg er ansvarsfull.

Hvordan vil du beskrive deg selv som sjef?

- Arbeidsom, ansvarsfull, rettferdig og målrettet. Jeg er krevende, men gir også mye tilbake.

Hva er den vanskeligste sjefsavgjørelsen du har tatt?

- Personalsaker. Det er mange følelser og behov involvert, og det gjør disse sakene vanskelige.

Hvilke fordeler og ulemper er det ved å drive en bedrift ytterst på Trøndelagskysten?

- Fordelen er jo at vi blir lett synlige i et så lite samfunn. Folk vet hva vi står for og hva vi er. Det er et øysamfunn med stor tilstrømming av turister. De er flinke til å bruke oss. Når de kommer til hytta har de tid og ro, og mange benytter seg av tilbudet vi kan gi. De har kanskje oppdaget at vi har en høyere kvalitet til en lavere pris enn tilsvarende tilbud i byen. Fastboende er også flinke til å bruke oss. Det må de også være om tilbudet skal bestå. Jeg vil ikke si at det er mange åpenbare ulemper. Man må prøve å se positivt på tilværelsen.

Hvilke planer/visjoner har bedriften for fremtiden

- Jeg elsker å utfordre meg selv. Jeg elsker å sette meg mål. Jeg setter høy kvalitet i fokus, og vil stadig jobbe for å øke kompetansen hos meg selv og mine ansatte. Og så tenker jeg at kundene vil se flere nye tilbud i tiden fremover…

Hva er din bedrifts styrke?

Kvalitet! Vi er godt skolerte fagfolk. Det skal være trygt for kunden å komme til oss. Kunden er i fokus.

Hvordan fungerer næringssamarbeidet mellom Hitra og Frøya?

Samarbeidet er bra. Det er så mange positive og flinke folk. Det er tøft og drive business her ute. Og jeg er mektig imponert over alle de som tør å satse. Det er små marginer for bedriftene på Hitra og Frøya. En sak som at Amfi-senteret åpnet merkes hos handelsstanden på øyene. Men jeg er overbevist på at vi vinner på kvalitet. Folk må bruke det lokale tilbudet for at det skal eksistere.

Hvilken annen lokal bedrift vil du trekke frem, og hvorfor?

Det er så mange. Det er vanskelig å trekke frem bare én. Det er flere både på Hitratorget og Stjernesenteret som burde vært nevnt. Ære være dem for at de tør å drive. At de tør å satse. Bare tenk på Hitrarosa som våget å satse da de kjøpte opp begravelsesbyrået. Eller på Kystplan som har utvidet med avdeling på Brekstad. Jeg tror ikke folk vet hvor mye jobb som ligger bak slike satsinger.

Hvilken leder bør vi intervjue neste gang?

Kirsti Reppe på B. Young.