- Trondheim, Oslo, ja hele nasjonen, nå skal vi lade den store kanonen. Vi skal opp, vi skal ut, vi skal vise oss fram,

I poetiske ordelag inviterer Hitra næringsforening og arbeidsgruppa i Hitra reiselivsforum til en presentasjon av sitt forslag for langsiktig markedsplan for Hitra. Det skjer i Meierisalen i kveld (mandag kveld). Bjørn Fjeldvær i arbeidsgruppa mener noen av forslagene vil bli ganske spreke.

- Et samlet reiseliv (Hitra Reiselivsforum) har utnevnt en gruppe til å presentere planer for markedsføring av Hitra som er nyskapende og ganske spreke. Invitasjon er sendt ut til alle bedrifter, store og små. 31 har meldt sin ankomst, inkludert alle "de store". Men vi ser gjerne at flere bedriftsledere og andre interesserte kommer for å bli innviet fra start i noe som vi ønsker skal bli et årlig og varig element, forteller Fjeldvær i arbeidsgruppa til lokalavisa torsdag ettermiddag. Han mener presentasjonen blir interessant særlig for alle som ser nytten av bolyst, trivsel og utvikling av øya. Presentasjonen tar cirka en halvtime. Deretter lbir det bespisning og samtaler.

Presentasjonen til markedsplan er det arbeidsgruppa ved Rune Almo (Hotell Hjorten), Ola Skjåk Brek (Ansnes Brygger), John Birger Brevik (Hitra turistservice) og Bjørn Fjeldvær (Knarren Brygge) som står bak. Randi S. Lundquist, daglig leder i Hitra næringsforening, forteller at det er et stort engasjement som ligger bak.

- Det er en særdeles engasjert og kreativ arbeidsgruppe innenfor Hitra Reiselivsforum som vil fortelle om sin store plan for markedsføring av Hitra. Her er det ikke snakk kun om Hitra som reisemål, men Hitra i det store og hele, skriver Lundquist i invitasjonen.