Og seks minutter senere, var alle de 50 annonserte fjernsynene solgt.

–Stæikbra, var som vanlig butikksjef Jacqueline Kennedys kommentar, mens hun hadde mer en nok med å servere alle kundene bløtkake.

Her var både hitterværinger, frøyværinger og snillfjordinger å observere, og folk gikk mildt sagt amok i jungelen av nye vareprodukter. Men felles for de aller første var enten en støvsuger, et kamera eller en TV.

Butikksjefen fra Europris Brummundal, Tony Henriksen, som diskret stod i et hjørnet klar til å hjelpe til, stod med måpende blikk og fulgte med på den ville handelen, da vårt korte intervju med ett ble avbrutt av en illsint herremann som kom rasende ut igjennom porten;

- Det her gidde æ f… itj å værra me på, det her hadd æ verkelig itj rægna med å opplevva tå naboa.

Han hadde tapt dra-kampen om det siste produktet i ett av lavpriskjedens åpningstilbud.