Trøndelags beste reiselivsprodukt skal kåres. Svaret får vi når Trøndersk Reiselivspris deles ut under Trøndersk Reiselivskonferanse 2014 på Røros den 19. november. Kandidatene kan foreslås av publikum og bransjekollegaer.

Storytelling

Trøndersk Reiselivskonferanse arrangeres hvert andre år, i samarbeid mellom NHO Reiseliv Midt-Norge og Trøndelag Reiseliv. Årets konferanse tar for seg temaet Storytelling, som både er et verktøy i opplevelsesdesignet, når gjesten er på besøk, og ikke minst på nett etter at gjesten er reist.

På programmet står en rekke spennende foredragsholdere, samt Reiselivets Festaften i Storstuggu på Røros Hotell, hvor det trønderske reiselivet skal feire og hedre seg selv.

Trøndelags beste reiselivsprodukter

Under Reiselivets Festaften skal det deles ut pris til en reiselivsbedrift som har utmerket seg innen nettopp temaet storytelling, i året som har gått.

- Trøndelag er full av flotte reiselivsprodukter innen alt fra mat til aktiviteter. Noen skiller seg imidlertid ut ved å ha det lille ekstra innen formidling, som gir de besøkende en helt spesiell opplevelse, og disse ønsker vi å vie en spesiell oppmerksomhet på en kveld som denne, sier reiselivssjef May Britt Hansen i Trøndelag Reiseliv.

Foreslå vinnere

Har du besøkt et Trøndersk reiselivsprodukt som gjorde ekstra godt inntrykk når det gjelder hva de fortalte om seg selv før oppholdet, og mens du var der, oppfordres du herved om å sende en e-post til Line Samuelsen i Trøndelag Reiseliv – line@trondelag.com.

I e-posten må det stå navn på bedriften og en kort begrunnelse for hvorfor du mener den fortjener prisen for Årets Trønderske Reiselivsbedrift.

De forslåtte bedriftene vil vurderes ut fra deres evne til storytelling om eget produkt, markedspotensialet hos bedriften og hvordan den lever opp til målsetningene om et bærekraftig reiseliv.

Konferanse om gode historier

Årets reiselivskonferanse i Trøndelag har fått navnet Den Gode Historien 2014, og deltakerne får delta på både et omfattende fagprogram og den nevnte festaftenen.

- Tema for konferansen er Storytelling og vi kan love knakende gode innlegg og et spennende program. Selv om vi først og fremst ønsker at konferansen skal bidra til ny kunnskap og utvikling, skal vi også passe på å bli bedre kjent med hverandre og ha det trivelig sammen, avslutter Hansen.