Strømkunde Bjørn Reppe på Rottingen mener han ikke fikk varsling om at strømmen ville bli borte i timesvis på tirsdag. - Det er for dårlig, sier Reppe.

- Samtlige kunder hos oss fikk beskjed via sms kl. 16.04 den 4. mai. Bjørn Reppe også, svarer kommunikasjonsrådgiver Tore Wuttudal hos TrønderEnergi. (Se hele svare lenger ned i artikkelen.)

TrønderEnergi ville koble ut strømmen fra kl halv 8 og rundt sju timer framover tirsdag. Men lokalavisa kjenner til at flere av de over 300 berørte hustandene på Frøya ikke fikk noe forhåndsvarsel. En av dem var Bjørn Reppe på Rottingen.

- Vi hadde ikke fått noen melding om at strømmen skulle kobles ut, så vi hadde tatt opp masse fiskefilet som kona mi, Maija, skulle lage fiskekaker av. Uten strøm måtte prosjektet utsettes til langt utpå ettermiddagen og kvelden, sier Bjørn Reppe.

Han synes det er dårlig av TrønderEnergi at de ikke klarte å få ut varsel om strømstansen til alle kundene sine.

- Det tok tid før jeg fikk ringt TrønderEnergi for å spørre dem hvorfor strømmen var borte, fordi mobildekningen var så ustabil. Da jeg endelig fikk ringt ut, fikk jeg beskjed om at det var et planlagt strømbrudd. Da synes jeg virkelig at de kunne varslet samtlige av berørte kunder på forhånd. Uten strøm forsvant også både internettdekningen og mobilsignalet. Ikke minst derfor mener jeg det er viktig at kundene vet om det på forhånd, når strømstansen er planlagt, sier Bjørn Reppe, og legger til at vedkommende han snakket med på Trønderenergi, har lovet at han får en sms på forhånd neste gang.

- Alle strømkunder fikk varsel

TrønderEnergi avviser at ikke alle stømkundene fikk beskjed om strømutkobling tirsdag.

- Samtlige kunder hos oss fikk beskjed via sms kl. 16.04 den 4. mai. Bjørn Reppe også, sier Wuttudal.

- Dette blir bare spekulasjoner, men hvis noen ikke har mottatt beskjeden, kan det være fordi de ikke har hatt mobildekning, eller at de for eksempel har skiftet telefonnummer og glemt å informere strømleverandøren. Eller det kan være andre årsaker som ligger utenfor vårt ansvarsområde. Så denne gangen har vi alt vårt på det tørre, sier Tore Wuttudal i TrønderEnergi

Kommunikasjonsrådgiveren oppfordrer alle som har TrønderEnergi som strømleverandør om å gå inn på "Dine sider" hos strømselskapet, og oppdatere kundeinformasjonen sin, slik at de er sikret å få beskjed om eventuelle strømutkoblinger.