Derfor kunne de ansatte i de fire butikkene i Coop Hamarvik SA  i går kveld feire at de vant den konsern-interne konkurransen ”Klar for kunde”.

- Dette hadde jeg aldri klart alene, sier Geir Vatn, som er butikksjef ved Coop Marked Hamarvik, og passer på å skryte litt ekstra av sine ansatte.

Sjekket fire ganger

Fire ganger siste år har hemmelige spanere i skjul kontrollert Coop-butikker landet over. Og som vinnere i sin klasse for samvirkelag mellom to og fem butikker, var det en munter gjeng hos Coop Hamarvik SA på Frøya som møtte lokalavisa i dag.

Butikken på Hamarvika skinte i dag fra øverste hylle til nederste banan-klase. Men renhet, penhet og utvalg var imidlertid ikke de eneste kriteriene som var lagt til grunn for den nøyaktige vurderingen.

"Utkledt" som kunder

De såkalte ”hemmelige kundene” som har vært de som har fulgt med i butikken, la vekt på renhet, kundeservice, utvalg og god orden. Noe av det de syntes var bra med butikken var at de hadde det rent og ryddig, at de ansatte viste god service og at produktene holdt god kvalitet. Frukt- og grønt-utvalget var spesielt lagt vekt på og totalopplevelsen av butikken var følgende; En ren og ryddig butikk, med god service og godt utvalg.

Alle gode ting er tre

Daglig leder for de fire Coop Hamarvik-butikkene i regionen, Audun Klev, ser med stor fornøyelse at deres satsning de siste tre årene har gitt utslag.

- Denne utmerkelsen er vi svært stolte over, og dette viser oss at de ansatte til en hver tid gjør sitt ytterste for å holde servicen slik den nettopp skal være i en nærbutikk, sier Klev.

Daglig leder Audun Klev i Coop Hamarvik SA.