Frøya Sjømat har tidligere fått hjelp av Seashell til introdusere kamskjell til osloborgerne, som lokalavisa har skrevet om. Oddvar Ertvaag som er daglig leder har også slekt fra Frøya, som du kan lese mer om i saken under.

- Vi har ikke tjent penger. Det har vært veldig fint å ha butikk der, men vi har ikke knekt koden og nå orker jeg ikke mer, sier Ertvaag til osloby.no.

- Høyt verdsatt

I likhet med Tines opplevelsessenter har han valgt å legge ned bedriften.

- Det er leit at Frøya ikke finner grunnlag for å fortsette i Mathallen. Frøya er høyt verdsatt av både kollegaer og kunder og vil bli savnet. Nye konsepter i Melkerampa og Frøya vil bli offentliggjort innen kort tid og åpne innen 1. august, forteller Frode Rønne Malmo, daglig leder i Mathallen til nettstedet.

Ferskvarer sliter i uka

Ertvaag forteller om en ferskvarebransje som sliter stadig mer.

- Vi må ha bedre salg i ukedagene. I helgen har vi tjent penger og har hatt grei omsetning, men det er ikke nok. Det er en vanskelig kode å knekke. Det virker som om folk kjøper skalldyr og fersk fisk i helgene, mens i ukedagene går det mest i kjøtt. Jeg har snakket litt med de som har ferskvaredisker i de store butikkene og de ser samme tendens. Dessverre er det et vanlig fenomen, sier Ertvaag.

Nå skal bedriften drive med utsalg på Alfsaaset i Oslo, med helgeåpent utsalg.