Markedsavdelinga i lokalavisa og en rekke lokale håndverkere har gått sammen om å pusse opp baderommet til en av Hitra-Frøyas lesere i prosjektet "Tid for rom".

Sterke historier

Påmeldingsfristen gikk ut den 10. januar og prosjektleder i "Tid for rom", Sten Egil Røvik, forteller at de alle er overveldet over søknadsmassen.

- Vi har mottatt 110 søknader og det er utrolig bra. Vi hadde ikke regnet med en slik oppslutning, men det er artig å se at prosjektet vårt engasjerer en stor gruppe lesere og at folk har tiltro til lokalt næringsliv.

Røvik forteller at de har fått påmeldt alt fra bittesmå bad på to kvm. til bad på 25 kvm. De har mottatt en søknad helt i fra Stavanger, fra Sula og Forsnes, og ellers hele øyregionen forøvrig.

Alle som har søkt har blitt bedt om å begrunne hvorfor akkurat de fortjener et nytt bad.

-Og det er mange som har begrunnet behovet godt. Vi har lest mange sterke historier i disse søknadene, men dessverre kan vi kun pusse opp hos en leser denne gang.

Befaring hos aktuelle bad

De har gått gjennom hele søknadsbunken fra start til slutt og etter å ha vurdert søknadene i flere runder har de plukket ut et lite utvalg kandidater som fortsatt er aktuelle.

- Disse har alle mottatt en telefon i fra oss i dag (torsdag) om at vi ønsker å komme på befaring før vi tar en endelig avgjørelse.

Veien videre

Etter at de har valgt ut et bad skal interiørarkitekt Åshild Landevaag i gang med å designe hvordan badet blir seende ut og deretter bestilles det byggvarer. Når dette har ankommet vil oppussingen bli utført i løpet av en intensiv tidsperiode.

Under perioden med aller mest kaos vil vinneren få muligheten til å være turist i egen grend, legger Røvik til.

- Vi vil skape en innholdsrik og positiv opplevelse for vinneren med spa, ribbtur, en bedre middag og overnatting på Hjorten hotell.

Følg prosjektet videre

Det blir mulig å følge prosjektet på nært hold via hjemmesiden www.tid-for-rom.no

- Den oppdaterer vi så ofte vi kan. Her kommer vi til å legge ut baderomsdesignet når det er klart, før og etter bilder, og entreprenørene vil via siden fortelle hva de gjør underveis og vise hvordan man kan gjøre ulikt arbeid selv.

Røvik sier de er glade for den store interessen for "Tid for rom". Og ble man ikke den heldige vinneren denne gang, kommer det flere muligheter.

- Allerede er entreprenører booket til både prosjekt nummer to og tre når vi skal pusse opp videre det kommende året. Neste gang går vi for et annet type rom.

980 12 034 cecilia@hitra-froya.no