Lørdag 7. mars går Ungdommens kulturmønstring for Hitra og Frøya av stabelen, i Frøya kultur- og kompetansesenter. Det er 9. trinn på Sistranda skole som er arrangører i år og i forkant den felles lokalmønstringen har ti av elevene dannet en markedsførings- og mediegruppe.

Markedsføringen

De siste par ukene har gruppa planlagt og jobbet med å spre budskapet om UKM, forteller Hedda Bremnes.

- Vi har markedsført UKM ved å henge opp plakater over hele Frøya og vi har oppfordret folk til å melde seg på. Vi har også oppdater UKM-nettsiden vår underveis.

Mediegjengen er nå i gang med å lage et programhefte, samt en litteraturkatalog - og en kunstkatalog.

- Det er travelt, men veldig artig, sier elevene før innspurten til lørdagens arrangement.

[M1]

Foto og video

De skal også produsere forskjellig medieinnhold sier ungdommene, som har fordelt seg på foto og på film.

- Vi kommer til å ta bilder både før og under UKM arrangementet, også kommer vi til å filme under øvingene, generalprøven og lage videoreportasjer underveis, sier mediegruppen.

Sakene og videoreportasjene mediegruppa lager, blir også å finne via lokalavisa hitra-froya.no sine sider.